sâmbătă, 6 februarie 2010

Evadarea din lumea dezordinii - partea a 6-a.



Cazand sub povara obstacolelor din calea vietii ne frangem, ceea ce ne inchide calea spre profunzimile fiintei.
Ce ne face sa cadem?
La aceasta intrebare, fiecare om trebuie sa gaseasca singur raspunsul.
*
Conformarea continua, acelorasi scheme de viata, duce la stagnare.
Dar in acest timp, viata se schimba si se innoieste, asemenea apei dintr-un rau.
Asemenea raului, viata, aparent asemanatoare cu sine in trecerea timpului,din pricina continuitatii sale, nu este, de fapt, niciodata aceeasi.
Pentru a putea sesiza, ce anume se reinnoieste in viata noastra, asemenea apelor unui rau, trebuie sa urmarim cu atentie continuitatea in lucruri, si sa distingem elementele legate de schimbare.
*
"Comoara" launtrica este inaccesibila simturilor fizice, dar este deschisa perceptiei extrasezoriale.
Cand suntem pe deplin atenti, si daca spiritul este LIMPEDE, putem sa o percepem, macar si pentru o clipa.
*
SA NE ANGAJAM IN PROCESUL DE DESCOPERIRE A PREZENTULUI.

Cele patru aspecte ale Adevarului sunt vizibile in toate lucrurile:
- ele privesc ceea ce este;
-aparitia a ceea ce este;
-incetarea lui;
-caile ce duc la asta.
Adevarul nu se invata si este diferit pentru fiecare persoana in parte.
*
Ego-ul functioneaza dupa trei principii:
1. Identificarea : "eu sunt"; "eu sunt acesta".
2. Instinctul de proprietate : "acesta este al meu".
3. Devenirea : "eu voi fi".
Eu-ul se ocupa de scopuri si de impliniri, nu de drumul in sine, care cere rabdare, atentie si vigilenta.
Eu-ul vrea sa realizeze o idee, sa atinga un obiectiv sau o destinatie.

* * *

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu