sâmbătă, 22 septembrie 2012

Riuri care duc in cer

Atunci cand Emanuel, fratele meu, arhitectul a vazut ca citesc romanul "Riuri care duc in cer" a exclamat : voi citi si eu aceasta carte. O viata intreaga am facut aceleasi lecturi, dar mintea stralucita a fratelui meu, facea dintr-o carte scrisa de altul, o opera a sa, caci avea un mod de a patrunde esenta lucrurilor, neintailnit de mine la nimeni altul. Insa acum, postarea pozei cu romanul lui Jesus Moncada este pentru mine doar un pretext, caci vreau sa vorbesc , de fapt, despre Ohio. A fost reeditat de curand romanul "Winesburg, Ohio" de Sherwood Anderson, pe care il cunosc inca din anii de liceu, din colectia BPT a Editurii Minerva, cand l-am citit la concurenta cu frate-meu, caci daca unul punea cartea jos pentru o clipa, celalat o si inhata pentru inca o repriza de lectura. Si vazand cartea reeditata, m-am gandit sa amintesc etimologia toponimului OHIO. Cuvantul vine din limba indienilor irochezi, este vorba despre "OHI-YO" si se talcuieste prin "MARELE RIU". Dar nu este un riu din multele ape ce curg in Ohio, ci un rau care leaga Pamantul de Cer, un riu al calatoriei spiritului din teluric in transcendental.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu