joi, 25 martie 2010

3) Tehnici de meditatie dupa Alice Bailey


Experienta vietii si a lucrurilor ne este necesara si trebuie sa mergem cu ea, cat de departe putem. Ea ne permite sa circulam in lume si sa manipulam cu oarecare succes factorii vietii. E posibil, totusi, sa se ajunga
la o perceptie diferita a lumii proprii, daca s-ar putea dezvolta o noua deprindere a mintii. Este deprinderea de a vedea invizibilul in lumea vizibila. Deprinderea de a patrunde suprafetele, de a vedea lucrurile pana la sursa lor originara.
*
*Pare sa fie perfect ad
evarat ca toate cararile duc la Dumnezeu ca scop ultim si simbol al cautarii omului dupa realitate. Nu este o superstitie sa crezi sa crezi intr-o dimensiune superioara a existentei.
*
Meditatia face apel la puterile vointei si duce la formarea persoanei spirituale, cu aparatul sau intern propriu si continand in sine, germe
nii unei dezvoltari si mai mari.Tehnica educativa devine un sistem de control al mintii, conducand la desteptarea interioara a unei noi stari de existenta. Aceasta produce o reactie de raspuns la o lume intangibila si nevazuta si la o serie noua de recunoasteri instinctive care isi au sediul intr-un aparat de raspuns mai subtil.
*
Meister Eckhart spune ca, dupa filosofi, sufletul are o fata superioara, care contempla tot timpul pe Dumnezeu,si fata inferioara, care priveste in jos, animand simturile; fata superioara este culmea sufletului si se afla in eternitate, in afara timpului si a corpului.
*
Scopul meditatiei este de a-i conduce pe oameni spre Lumina care se afla in interiorul lor, si de a le permnite sa-l vada pe Dumnezeu in Lumina.
*
Noua sinteza a mintii si a sufletului trebuie sa-si aiba originea in minte, in intelectul suprem, pentru a putea provoca,la acest nivel, ceva decisiv.
*
In orice om exista un suflet care se exprima prin structurile inferioare ale sale, orientate spre existenta in lume. Sufletul trebuie sa ia sub control aceste structuri.Suma aspectelor inferioare ale omului este personalitatea sa, compusa din starile mentale si emotive ale fiintei, din energia vitala si din aparatul fizic de raspuns. Acestea mascheaza sufletul.
Pe o treapta mai inalta de dezvoltare, omul reuseste sa coordoneze aspectele inferioare si ulterior, sa le unifice cu sufletul, la nivelul constiintei( precizare expresa pentru Donca, daca mai citeste).
Cand viata sufletului, actionand sub legea reincarnarii, a adus personalitatea in unitate integrata si coordonata, intre ele se stabileste o interactiune mai intensa, produsa prin autodisciplina si vointa, tinzand la existenta spirituala, prin meditatie si serviciu altruist. Sfarsitul lucrarii este realizarea constienta a unirii.
*
Fiecare ego poseda in corpul material dens, care sufera disolutie dupa moarte, un corp subtil, format din aparatul psihic, incluzand simturile.Sufletul omului este o farama din sufletul universal, inchisa in corp.
*
Prin intermediul meditatiei, omul descopera relatia lui cu universul, afla ca trupul sau si energiile sale vitale sunt parte a Naturii, care este vestmantul exterior al Divinitatii. El intelege ca facultatea lui de a simti si iubi vine din sufletul intregii Creatii si descopera ca mintea ii poate da cheia care deschide usa intelegerii, si ca el, poate patrunde in intentiile si planurile care calauzesc mintea lui Dumnezzeu. Ajunge sa se identifice cu Divinul.
*
Prin realizarea sinelui si intelegerea propriei naturi, omul ajunge la acel centru din el, CARE ESTE TOTUNA CU TOT CEEA CE ESTE; descopera ca este prevazut cu un "aparat" care-l pune in legatura cu manifestarile prin care se exprima Divinitatea.

* * *

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu