miercuri, 31 martie 2010

9) Tehnici de meditatie dupa Alice Bailey


Mai intai, ia seama ca simturile tale exterioare sa fie controlate cum trebuie. Apoi intoarce-te catre simturile interioare, care sunt puterile inferioare si cele superioarte ale sufletului. Acestea sunt excitate de simturile exterioare : ceea ce vede ochiul si aude urechea, se transforma imediat in dorinta, care este supusa judecatii, o a doua putere care examineaza dorinta, si o trece celei de-a treia puteri, ratiunea, care cerceteaza judecata facuta asupra dorintei.
*
Corpul trebuie sa fie odihnit atat dupa munca trupeasca cat si dupa suprasolicitarea simturilor. Sufletul se simte liber in liniste, dar in corpul ostenit este coplesit de inertie. Odihnindu-ne, ne reculegem.Croindu-ne o cale prin simturile reculese, ne inaltam peste mintea noastra, pana la intelepciunea EU-ului superior.
*
Repetarea unui verset sau a unei mantre, dezvolta puterea de a patrunde dincolo de forma cuvintelor, in intelesul lor adevarat.
*
Exista o lume a sufletului, care, in realitate, este un alt regn al naturii, al cincilea. Intrarea in acest regn este un proces natural, cum a fost si trecerea vietii prin celelalte regnuri in cursul evolutiei.
Cand simturile externe sunt concentrate in al saselea simt, care este mintea, ele o imbogatesc si-i provoaca desteptarea. Mintea ii descopera omului aflat in meditatie profunda, domenii de cunoastere si stari de constiinta, care, pana aici, i-au fost tainuite.
*
Desteptarea instinctuala, a facut loc in om, cunoasterii intelectuale. Aceasta va fi depasita si inlocuita prin desteptarea intuitiei.

* * *

8) Tehnici de meditatie dupa Alice Bailey


Daca reactiile emotionale sunt depasite, mintea este libera sa actioneze dupa dorinta sa. Mintea este intotdeauna afectata de o dorinta, si, pentru claritatea gandirii, ea trebuie eliberata de dorinta. In stadiul contemplarii, chiar si gandirea este depasita, adica, ne eliberam de gandire, cum ne-am eliberat si de dorinta.
*
Este important sa avem controlul proceselor mintii, incat creierul sa recepteze sensibil gandurile si dorintele sufletului, pe care EU-ul superior le transmite prin mijlocirea mintii.
Mintea este considerata al 6-lea simt, iar creierul, ca o placa sensibila. Cele cinci simturi sunt mijloace de perceptie care transmit informatii creierului, din vastele campuri exterioare, in timp ce mintea transmite creierului informatii din vastul domeniu interior al sufletului.

EU-ul superior - simturi interioare- minte- gandurile sufletului
*
Lume exterioara - cinci simturi exterioare- perceptii- gandurile sufletului
*

marți, 30 martie 2010

7) Tehnici de meditatie dupa Alice Bailey


Fiecare vehicul prin care se exprima sufletul, poseda, in stare latenta potentiale inerente, dar sufletul, care este izvorul tuturora, le poseda in forma pura. Ochiul fizic este organul vederii. Clarviziunea este aceeasi potenta, care insa se manifesta in lumea psihica, o lume a iluziei, a sentimentului si a emotiei. In suflet, aceasta putere se reveleaza ca perceptie pura si viziune spirituala infailibila. corespondentele superioare ale puterilor fizice si psihice inferioare sunt puse in activitate functionala prin meditatie, si astfel, inlocuiesc expresiile lor inferioare.
*
In scopul de a realiza natura EU-ului,suntem iesiti din locuinta noastra eterna in Divin, ca sa trudim si suferim in mijlocul iluziilor spatio-temporale si in furtunile simturilor.
Trebuie sa dobandim intelepciune pentru a reintra in adevarul etern care dainuie dincolo de aparente. Trebuie sa stapanim carnea si sa sublimam spiritul, sa nesocotim lumea pentru a ne mantui si sa ne pierdem viata pentru a o dobandi.
*
PROCESUL MEDITATIEI ARE 5 TREPTE :
concentrarea, meditatia, contemplarea, iluminarea, inspiratia.
*
Fiti concentrati in tot ceea ce faceti, toata ziua si in toate zilele. Concentrarea se va dezvolta rapid daca cultivam exactitatea in toate
actiunile noastre. Vorbirea exacta necesita atentie la ceea ce spunem, la ceea ce citim si la ceea ce auzim. Meditatia este o atitudine a mintii si rezulta din concentrare. Este necesara o atentie treaza in preocuparile vietii de fiecare zi. Atentia permite dezvoltarea capacitatii de concentrare.

* * *

luni, 29 martie 2010

6) Tehnici de meditatie dupa Alice Bailey


Meditatia realizeaza o parte a evolutiei de la un stadiu aflat putin deasupra animalului, la o stare superioara de intelegere mentala, de infaptuire stiintifica si de neliniste divina.Prin meditatie, centrul de costiinta sufera schimbari si atentia se fixeaza asupra unui camp de contacte tot mai larg. Omul a trecut de starea pur-animala si fizica a fiintei, in starea desteptarii emotionale si senzoriale, in care, in prezent, se afla milioane de oameni.Dar alti oameni progreseaza in campurile de deteptare superioare ale mintii.Un grup mai mic,se afla intr-o sfera inalta, unde este posibil un camp de contacte universal. Acestia sunt cunoscatorii. Oricare din tehnici este strabatuta de firul de aur al intentiei divine, dar calea prin care constiinta umana este transferata in domeniul realizarii sinelui si desteptarii sufletului, este cea a meditatiei.
*
Omul are cinci instincte in comun cu toate animalele. Cand aceste instincte sunt intrebuintate in scopuri egoiste si personale,ele intensifica viata corpului, intaresc natura materiala si servesc la ascunderea EU-ului superior.
Instinctele trebuie sublimate, adica transformate in potentialele lor superioare, caci fiecare caracteristica animala are un corespondent al ei in domeniul spiritual.
*
Stiinta unirii implica disciplinarea vietii si un sistem experimental de coordonare.Metoda sa comporta concentrarea atentiei, controlul mintii sau meditatia; ea este un mod de dezvoltare prin care efectuam unirea cu sufletul si trecerea in starea superioara de constiinta.
Omul trebuie sa devina in manifestarea exterioara, ceea ce este el in realitatea interioara, incat sa fie asemenea EU-ului superior, si nu cu caracteristicile sale inferioare.

* * *

sâmbătă, 27 martie 2010

5) Tehnici de meditatie dupa Alice Bailey


Rugaciunea, insotita de un altruism disciplinat ii da nastere misticului.
Meditatia extinsa prin serviciu disciplinat, organizat, produce cunoscatorul.
Misticul percepe realitatile divine si din inaltimile aspiratiei sale, intra in contact cu viziunea mistica; el aspira neincetat la repetarea constanta a starii extatice, la care l-au ridicat rugaciunea, adoratia si
veneratia sa.
In meditatie cazul este invers; prin cunoastere si intelegere, omul iluminat dobandeste capacitatea de a patrunde in voie in imparatia sufletului pentru a-si trai viata in mod constient.
Una din metode implica natura emotionala si se bazeaza pe Dumnezeul care poate sa dea. Cealalta cale implica natura mentala si se bazeaza pe credinta in EU-ul profund ca emanatie divina, adica in divinitatea insusi a omului.
*
Credinta in posibilitatea unui mod de cunoastere numit revelatie, patrundere sau intuitie, este in contrast cu simturile, ratiunea si analiza, care sunt considerate calauze oarbe care duc la mlastina iluziei.
Strans legata de aceasta credinta este conceptia unei realitati aflata indaratul lumii aparentelor, si, cu totul diferita de ea.
*
LUMEA NU ESTE O TEMNITA CI O GRADINITA SPIRITUALA.
*
Meditatia este metoda prin care omul ajunge la Slava EU-ului dezvaluit, prin procesul de indepartare succesiva a formelor.
*
Cautam satisfactie in manifestari de toate felurile, dar aflam curand ca acestea se prefac in praf si cenusa, pana cand ajungem la acel ceva
- INTANGIBIL, DAR TOTUSI REAL -
care a dat fiinta la toate.
*
CEL CARE VEDE TOATE FORMELE CA SIMBOLURI ALE REALITATII SE AFLA PE PUNCTUL DE A ATINGE EU-ul DEZVALUIT.

*
Fenomenele ne apar deghizate in incadra
rea lor temporala si spatiala
si sunt mesaje a caror ultima semnificatie poate fi inteleasa dupa dezbracarea lor de invelisul spatio-temporal.
*
Omul este un punct de lumina divina invaluita in straturi fenomenologice spatio-temporale.
*
Meditatia cere autocontrol in toate, in alimentatie, munca, somn si veghe, si realizata plenar, ea distruge intreaga suferinta a omului.

* * *


vineri, 26 martie 2010

4) Tehnici de meditatie dupa Alice Bailey


Pe masura ce omenirea progreseaza, un alt "corp" se naste, corpul mental, si, intrand in activitate treptat, isi asuma un control natural si activ.
Ca si organismele fizic si emotional, acest mecanism mental este, la inceput, in intregime obiectiv in orientarea sa si intra in activitate datorita impulsurilor ce-i vin din lumea exterioara, pe calea simturilor. Devenind tot mai puternic, el ajunge sa domine celelalte manifestari fenomenologice ale corpului, pana cand, personalitatea, in cele patru aspecte ale sale, devine completa si unificata intr-o entitate functionand in planul fizic. Cand se realizeaza unificarea, este atins un prag, si, de la acest nivel, sunt posibile noi dezvoltari.
*
In omul integrat se manifesta o tendinta catre Dumnezeu.
El este manat de o neodihna divina spre o desteptare a sufletului sau si spre un contact constient cu factorul nevazut pe care il simte, dar de care, personal, ramane neconstient.
Omul este atras spre un proces de autoeducatie si investigheaza intens pentru descoperirea adevaratei sale naturi.
Personalitatea sa, care este orientata spre lumea vietii fizice, emotive si mentale, avandu-si atentia obiectiv concentrata, trece printr-un proces de reorientare si se intoarce spre interior, pentru realizarea sinelui.
*
Cel care mediteaza, poate deveni constient de o lume noua, situata inlauntrul formelor exterioare si poate sa devina un cetatean constient al unui ALT REGN AL NATURII - REGNUL SPIRITUAL.
Omul care si-a realizat sinele, nu se mai lasa controlat de emotiile sale, impins de energie si dirijat de minte, c
i se cunoaste ca fiind EU-ul, gandind prin minte, simtind prin emotii, dar ACTIONAND CONSTIENT.

* * *

joi, 25 martie 2010

3) Tehnici de meditatie dupa Alice Bailey


Experienta vietii si a lucrurilor ne este necesara si trebuie sa mergem cu ea, cat de departe putem. Ea ne permite sa circulam in lume si sa manipulam cu oarecare succes factorii vietii. E posibil, totusi, sa se ajunga
la o perceptie diferita a lumii proprii, daca s-ar putea dezvolta o noua deprindere a mintii. Este deprinderea de a vedea invizibilul in lumea vizibila. Deprinderea de a patrunde suprafetele, de a vedea lucrurile pana la sursa lor originara.
*
*Pare sa fie perfect ad
evarat ca toate cararile duc la Dumnezeu ca scop ultim si simbol al cautarii omului dupa realitate. Nu este o superstitie sa crezi sa crezi intr-o dimensiune superioara a existentei.
*
Meditatia face apel la puterile vointei si duce la formarea persoanei spirituale, cu aparatul sau intern propriu si continand in sine, germe
nii unei dezvoltari si mai mari.Tehnica educativa devine un sistem de control al mintii, conducand la desteptarea interioara a unei noi stari de existenta. Aceasta produce o reactie de raspuns la o lume intangibila si nevazuta si la o serie noua de recunoasteri instinctive care isi au sediul intr-un aparat de raspuns mai subtil.
*
Meister Eckhart spune ca, dupa filosofi, sufletul are o fata superioara, care contempla tot timpul pe Dumnezeu,si fata inferioara, care priveste in jos, animand simturile; fata superioara este culmea sufletului si se afla in eternitate, in afara timpului si a corpului.
*
Scopul meditatiei este de a-i conduce pe oameni spre Lumina care se afla in interiorul lor, si de a le permnite sa-l vada pe Dumnezeu in Lumina.
*
Noua sinteza a mintii si a sufletului trebuie sa-si aiba originea in minte, in intelectul suprem, pentru a putea provoca,la acest nivel, ceva decisiv.
*
In orice om exista un suflet care se exprima prin structurile inferioare ale sale, orientate spre existenta in lume. Sufletul trebuie sa ia sub control aceste structuri.Suma aspectelor inferioare ale omului este personalitatea sa, compusa din starile mentale si emotive ale fiintei, din energia vitala si din aparatul fizic de raspuns. Acestea mascheaza sufletul.
Pe o treapta mai inalta de dezvoltare, omul reuseste sa coordoneze aspectele inferioare si ulterior, sa le unifice cu sufletul, la nivelul constiintei( precizare expresa pentru Donca, daca mai citeste).
Cand viata sufletului, actionand sub legea reincarnarii, a adus personalitatea in unitate integrata si coordonata, intre ele se stabileste o interactiune mai intensa, produsa prin autodisciplina si vointa, tinzand la existenta spirituala, prin meditatie si serviciu altruist. Sfarsitul lucrarii este realizarea constienta a unirii.
*
Fiecare ego poseda in corpul material dens, care sufera disolutie dupa moarte, un corp subtil, format din aparatul psihic, incluzand simturile.Sufletul omului este o farama din sufletul universal, inchisa in corp.
*
Prin intermediul meditatiei, omul descopera relatia lui cu universul, afla ca trupul sau si energiile sale vitale sunt parte a Naturii, care este vestmantul exterior al Divinitatii. El intelege ca facultatea lui de a simti si iubi vine din sufletul intregii Creatii si descopera ca mintea ii poate da cheia care deschide usa intelegerii, si ca el, poate patrunde in intentiile si planurile care calauzesc mintea lui Dumnezzeu. Ajunge sa se identifice cu Divinul.
*
Prin realizarea sinelui si intelegerea propriei naturi, omul ajunge la acel centru din el, CARE ESTE TOTUNA CU TOT CEEA CE ESTE; descopera ca este prevazut cu un "aparat" care-l pune in legatura cu manifestarile prin care se exprima Divinitatea.

* * *

miercuri, 24 martie 2010

2) Tehnici de meditatie - dupa Alice Bailey


Exista in structura omului trei nivele - instinctul, intelectul si intuitia -
cu instinctul aflat dedesuptul pragului de constiinta, cu intelectul realizand recunoastera de sine a omului ca fiinta ganditoare si cu intuitia aflata mai presus de cele doua, facandu-si ocazional prezenta prin iluminari si dezvaluiri instantanee ale adevarului, ce constituie darul nepretuit cu care sunt haraziti inteleptii.
*
Unei instructii ce se termina cu intelectul, ignorand facultatea de a intui adevarul, ii corespunde o minte statica si ingusta.
*
Scopul real ar educatiei este sa conduca omul din al patrulea regn, cel uman, in regnul superior, care este cel spiritual.
Astfel, omenirea ar fi ridicata din lumea materiala, obiectiva, in domeniul spiritului, unde se gasesc adevaratele valori si in care se stabileste contactul cu EU-ul superior. EU-ul individual exista pentru relevarea EU-ului superior.
*
Lucrul esential este nu informatia ci intelegerea; iar intelegerea nu poate fi atinsa decat prin activitatea creatoare personala.
Informatia este adusa din exterior, in interior; intelegerea este un proces creator, cu directie contrara.
*
Omul parcurge veacurile cautand, iar cautarea lui il conduce mai presus de lucrurile exterioare si concrete in care traieste.

* * *

marți, 23 martie 2010

Zoharul - Cartea Splendorii



Sefer Ha- Zohar ( Cartea Splendorii ), atribuita lui Simeon ben Yohai si fiului sau Eleazar, a fost scrisa in sec. 2 dupa Hristos, pe parcursul unei perioade de 13 ani, in timpul persecutiilor romane.
Zoharul initiaza in misterele Cabalei.
Cartea afirma cu intransigenta ca "Sionul este inima lumii" si ca "Israel este mai presus decat celelalte natiuni", dar, atentie!, nu in sensul puterii, si in acela al responsabilitatii fata de datoria "salvarii".
*
Plangand, striga Rabbi Simeon:
"Vai, mie, daca revelez aceste mistere, si vai mie daca nu le relevez!"
Cei care erau cu el, au pastrat tacerea.
Rabbi Abba s-a ridicat si i-a spus lui Rabbi Simeon:
"Daca Domnul nostru vrea sa releveze misterele, poate sa o faca fara grija, caci Scriptura spune :
Dumnezeu isi reveleaza hotararea celor care se tem de el.
Ori,tovarasii tai se tem de Domnul, binecuvantat fie numele sau ..."
*
Rabbi Simeon a inceput atunci sa vorbeasca :
"Tradatorul divulga secretele, dar cel care are credinta in inima pastreaza cu grija cuvantul care i-a fost incredintat.
LUMEA NU SUBZISTA DECAT PRIN SECRET.
Daca secretul este necesar in lucrurile profane, cu atat mai mult este necesar in Misterul Misterelor din Timpurile Stravechi, care nu este incredintat nici ingerilor din apropierea lui Dumnezeu!"
Rabbi Simeon spuse apoi:
"Nu invit cerurile sa vina sa ma asculte, nici pamantul sa ma auda, precum Moise; caci noi suntem cararile lumii ...
Fericita soarta voastra, voi, cei drepti, carora Misterul Misterelor le este relevat, in timp ce ingerilor din apropierea lui Dumnezeu, nu"


SCRIERILE SFINTE

Rabbi Yosse spune:
"Desigur ca toate creatiile Domnului, binecuvantat fie el pe pamant,
au fost facute prin misterul Intelepciunii eterne pe care Domnul, binecuvantat fie Numele sau, vrea sa o faca cunoscuta oamenilor.
Dumnezeu vrea ca oamenii sa descopere in lucrarile lui misterul Intelepciunii.
Ori, lucrarile Domnului, binecuvantat fie Numele sau,sunt cuvintele Scripturii; caci nu este un singur verset din Scrierile Sfinte, oricat de neinsemnat ar fi la prima vedere, care sa nu ascunda mai multe carari care conduc la misterul Intelepciunii supreme.
Remarcati ca Rabbi Yohanan, fiul lui Zaccai, a pronuntat trei sute de maxime care se refera la misterul Intelepciunii supreme, toate deduse din cuvintele versetului urmator:
- Si sotia lui se numea Meetabel, fiica lui Matred, fiica lui me-Zaab -
(Gen.36,39)
Rabbi Yohanan nu a divulgat cele trei sute de maxime ale versetului, decat lui Rabbi Eleazar, pentru a-l face sa cunoasca multimea misterelor cuprinse si in cel mai mic cuvant al Scrierilor Sfinte. Intr-atat sunt de sfinte si de minunate, asa cum este scris:
INDEPARTEAZA VALUL CARE ESTE PE OCHII MEI, PENTRU CA EU SA VAD MINUNILE CUPRINSE IN LEGEA TA."

* * *



1) Despre tehnicile de meditatie - idei din Alice Bailey


Misticii au descris experienta lor ca fiind o viziune despre interdependenta tuturor lucrurilor din univers.Ei au gasit "cheia" intelegerii intregului.In decursul veacurilor misticii au marturisit, la unison,existenta unui alt regn in natura, cu legi,fenomene si relatii intime proprii.
Este vorba despre regnul spiritului ; ei l-au descoperit, si isi invita semenii sa se asigure de natura sa reala.
*
Exista un proces si o tehnica la care s
e supune, care coordoneaza si dezvolta in el un aparat nou si subtil, prin mijlocirea caruia misticul, nu mai vede din exterior realitatea divina, ci se cunoaste ca facand parte din aceasta realitate divina.
Tehnica de meditatie are ca obiect lucrarea de educare a misticului in vederea realizarii acestui proces de tranzitie.
*
In Occident, constiinta a fost fixata asupra aspectelor materiale ale existentei; toata puterea mentala a fost concentrata asupra controlului si utilizarii lucrurilor materiale, a perfectionarii confortului fizic si acumularii de bunuri.
In Orient, unde realitatile spirituale au fost constant urmarite, puterea mentala a fost folosita la concentrare si meditatie, la studii metafizice profunde.

* * *