duminică, 26 aprilie 2009

Micul Print imblanzeste vulpea ...



Ma intorc, in timp, cu patru decenii in urma, si iata ca ne aflam la sedinta cercului de franceza, condus de profesorii Monica Dobrei si Gyorgy Baricz, de la liceul nostru din Satu-Mare, cand, am interpretat, cu colegii "Micul Print", de scriitorul si aviatorul lyonez Antoin de Saint-Exupery, disparut in misiune in 1944, in timpul razboiului. A trecut de-atunci, o viata de om - viata mea - dar nu mi-a mai fost data, intr-o existenta de cititor infocat, bucuria de a mai gasi un text atat de special despre prietenie, cum este cel pe care-l redau aici, din "Micul Print":

" - Oamenii- zise vulpea- au pusti si vaneaza. E foarte neplacut! Mai cresc si gaini. E singurul folos de pe urma lor. Cauti gaini?
- Nu- zise micul print. Caut prieteni. Ce inseamna "a imblanzi?"
- E un lucru care prea e dat uitarii- zise vulpea. Inseamna "a-ti crea legaturi..."
-A-ti crea legaturi?
-Desigur- zise vulpea. Tu nu esti inca pentru mine decat un baietas, aidoma cu o suta de mii de alti baietasi. Iar eu nu am nevoie de tine. Si nici tu n-ai nevoie de mine. Eu nu sunt pentru tine decat o vulpe, aidoma cu o suta de mii de alte vulpi. Daca tu ma imblanzesti, vom avea nevoie unul de altul. TU VEI FI PENTRU MINE, FARA SEAMAN IN LUME. Eu voi fi, pentru tine, fara seaman in lume... "

Ma despart cu greu de micul print.Voiam sa scriu mai mult, dar voi reveni, cel putin pentru citatul cu "ritualurile". Si mai vreau sa scriu, despre piesa "Din viata insectelor", jucata pe scena, de asta data, de colegii de facultate din Timisoara, dar o voi face-o, desigur, alta data...




.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu