Rugaciunea, insotita de un altruism disciplinat ii da nastere misticului.
Meditatia extinsa prin serviciu disciplinat, organizat, produce cunoscatorul.
Misticul percepe realitatile divine si din inaltimile aspiratiei sale, intra in contact cu viziunea mistica; el aspira neincetat la repetarea constanta a starii extatice, la care l-au ridicat rugaciunea, adoratia si veneratia sa.
In meditatie cazul este invers; prin cunoastere si intelegere, omul iluminat dobandeste capacitatea de a patrunde in voie in imparatia sufletului pentru a-si trai viata in mod constient.
Una din metode implica natura emotionala si se bazeaza pe Dumnezeul care poate sa dea. Cealalta cale implica natura mentala si se bazeaza pe credinta in EU-ul profund ca emanatie divina, adica in divinitatea insusi a omului.
*
Credinta in posibilitatea unui mod de cunoastere numit revelatie, patrundere sau intuitie, este in contrast cu simturile, ratiunea si analiza, care sunt considerate calauze oarbe care duc la mlastina iluziei.
Strans legata de aceasta credinta este conceptia unei realitati aflata indaratul lumii aparentelor, si, cu totul diferita de ea.
*
LUMEA NU ESTE O TEMNITA CI O GRADINITA SPIRITUALA.
*
Meditatia este metoda prin care omul ajunge la Slava EU-ului dezvaluit, prin procesul de indepartare succesiva a formelor.
*
Cautam satisfactie in manifestari de toate felurile, dar aflam curand ca acestea se prefac in praf si cenusa, pana cand ajungem la acel ceva
- INTANGIBIL, DAR TOTUSI REAL -
care a dat fiinta la toate.
*
CEL CARE VEDE TOATE FORMELE CA SIMBOLURI ALE REALITATII SE AFLA PE PUNCTUL DE A ATINGE EU-ul DEZVALUIT.
*
Fenomenele ne apar deghizate in incadrarea lor temporala si spatiala
si sunt mesaje a caror ultima semnificatie poate fi inteleasa dupa dezbracarea lor de invelisul spatio-temporal.
*
Omul este un punct de lumina divina invaluita in straturi fenomenologice spatio-temporale.
*
Meditatia cere autocontrol in toate, in alimentatie, munca, somn si veghe, si realizata plenar, ea distruge intreaga suferinta a omului.
* * *
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu