luni, 11 ianuarie 2010

Conspiratia selenara - 1.


In 1961 presedintele SUA, J.F. Kennedy, a declarat ca in cursul deceniului, Statele Unite vor realiza o misiune spatiala ce echipaj uman, pe luna. El n-a apucat, in viata, aceasta minune a generatiei noastre. Eram licean pe-atunci, si ca amator de S.F. si iubitor al stiintei si tehnicii, zborurile lunare mi-au dat senzatia ca traiesc in cea mai frumoasa perioada a istoriei omenirii. De la misiunea Apollo 11, care a avut loc intre 16-24 iulie 1969 , la Apollo 17, intre 7-19 decembrie 1972, 6 misiuni spatiale au realizat aselenizarea, iar Apollo13 a ratat misiunea, realizand insa prima Odisee Spatiala, daca nu vor fi existat si altele, despre care nu ni s-a spus. In dimineata vietii, am fost martorul acestor misiuni selenare, soldate cu coborarea a 12 oameni pe luna.

In 14 ianuarie 2004, presedintele SUA george W. Bush a anuntat un nou program al Casei Albe si NASA, de revenire a americanilor pe Luna.Imi doresc sa fiu in viata, si sa retraiesc, la batranete, minunea aselenizarilor cu echipej uman, care mi-a dat aripi in tinerete.Oricum, cred ca in curand, omul va pasi si pe planeta Marte.

Fara cucerirea lunii, viata mea ar fi searbada, de aceea sunt un credincios al cultului cuceririi lunii de catre om, in timpul generatiei mele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu