duminică, 24 ianuarie 2010

Evadarea din lumea dezordinii - partea a 3-a


Iata care sunt cele patru decizii :
Prima este de a intelege rolul intelepciunii intuitive si de a o cauta activ.
A doua este sa respecti adevarul.
A treia, sa dobandesti actiunea impersonala.
Ultima consta in invatarea seninatatii.
Toate patru sunt indispensabile.
*
Intelepciunea intuitiva isi are lacasul in profunzimile fiintei noastre, in zonele linistite.
Linistea nu ne apartine, ea se misca libera, vine si apoi ne paraseste.
Locuinta ei este infinitul. Nu poate fi fortata sa ramana.
Urmarind atent diversele activitati, atat ale constientului cat si ale inconstientului, se ajunge la o stare de limpezime in care intuitia are teren de a actiona, pentru ca nu mai este impiedicata de stiinta acumulata.
Experientele la acest nivel nu se mai pot interpreta si explica dupa normele si cunostiintele acumulate.
*
Subiectivitatea provine din sentimentul eului si intareste egocentrismul ale carei atribute sunt aviditatea di dorinta.
Starea non-ego presupune intelegerea obiectiva a nevoilor reale ale vietii.
Intelegand ceea ce este eronat in egocentrism, devenim constienti de elementele destructive din noi.
Trebuie sa inteleg motivele egocentrismului meu si conditiile care il genereaza.
Consecintele egocentrismului sunt violenta si sfasierea launtrica.
Trebuie sa descopar ce sunt eu, ce ar trebui sa fiu, si ce trebuie sa fac ca sa devin asa cum trebuie sa fiu.
*
Fara FORTA LINISTII imi traiesc viata ca pe o perpetua fuga dupa miraje.
*
Ma pot intreba daca exista un motiv pentru a trai, da
ca exista o finalitate a vietii de ordin universal.
* * *
Cauza lipsei de libertate este teama ce rezulta din predispozitia noastra pentru ATASAMENT.
Ma atasez de viata, de un ideal, de reusita in viata.
Cand este vorba de reusita, teama de esec se naste spontan, si ne reduce libertatea de actiune, astfel incat viziunea noastra intuitiva nu poate opera.
*
Trebuie sa intelegem natura fricii.
Are frica o realitate proprie?
Frica, nu poate fi, oare, rezultatul unei conditionari psihologice?

* * *

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu